Lara w grobowcu na rajd zbudowany dla dwojga
Lara Croft: Strażniczka Światła to gra akcji przygodowej z widokiem z góry, opracowana przez Crystal Dynamics i wydana przez Square Enix. Gra jest spin-offem głównej serii Tomb Raider i przedstawia ikoniczną Larę Croft w bardziej arcade'owym, skoncentrowanym na współpracy doświadczeniu.
Lara Croft: Strażniczka Światła była spin-offem głównej franczyzy Tomb Raider. Opierając się na popularnym mechanizmie strzelanki z podwójnym drążkiem, wzięła motyw starożytnej eksploracji serii i stworzyła izometryczną grę akcji z naciskiem na rozwiązywanie zagadek. A teraz trafiła na PC i urządzenia mobilne.
Lara zwiększa tempo
W swojej istocie, Lara Croft: Guardian of Light łączy walkę, eksplorację, platformowanie i rozwiązywanie zagadek w małych grobowcach. Gracze wcielają się w rolę Lary Croft lub starożytnego wojownika Majów Toteca, z których każdy ma unikalne umiejętności, Totec potrafi tworzyć platformy i blokować pociski swoim tarczą, podczas gdy Lara używa liny z hakiem do poruszania się i pomocy w zagadkach. Kolekcjonowalne przedmioty, wyzwania i systemy wysokich wyników zachęcają do ponownego przechodzenia i eksploracji na każdym poziomie.
Byliby bezpiecznie uwięzieni na wieczność, gdyby nie łowy na grobowce Lary, które ich uwolniły. To mogłoby nie być takie złe, gdyby tylko Xolotl uciekł, ale przywiózł ze sobą trolle, gigantyczne pająki i inne demoniczne hordy. Nie ma się czym martwić, ponieważ nasza nowa dynamiczna para jest gotowa, by strzelać i dźgać na śmierć wszystkich na swojej drodze.
Dwaj łowcy
Totec jest więcej niż tylko prostym narzędziem fabularnym lub klonem Lary, aby umożliwić akcję wieloosobową – chociaż, co wygodne, spełnia również obie te role. Lara i Totec muszą współpracować, używając swoich różnych umiejętności do rozwiązywania zagadek środowiskowych. Czasami obaj muszą przesuwać bloki i głazy, podczas gdy innym razem Totec musi rzucać włóczniami, które Lara może użyć jako platformy, aby mogła dotrzeć do przełączników.
Wizualnie gra posiada szczegółowe środowiska bogate w starożytne ruiny, bujne dżungle i inne. Animacja i efekty są imponujące jak na swój czas, a gra działa płynnie nawet na starszym sprzęcie. Muzyka i projekt dźwięku osiągają równowagę między ambientowym napięciem a przygodową energią, uzupełniając akcję. Jednakże, pętla rozgrywki i zagadki stają się przewidywalne po pewnym czasie z niewielką różnorodnością w funkcji, co sprawia, że są powtarzalne.
Fajny zwrot w Tomb Raiding z partnerem
Lara Croft: Guardian of Light dostarcza odświeżającego, kooperacyjnego spojrzenia na formułę Tomb Raidera. Dzięki połączeniu zagadek, platformowania i strzelania z podwójnego drążka, oferuje solidną zabawę, zwłaszcza z przyjacielem. Choć może pojawić się powtarzalność, a zagadki w końcu wydają się schematyczne, dobrze zaprojektowane poziomy i unikalne mechaniki postaci tworzą niezapomnianą przygodę poboczną, która wciąż jest warta zagrania dzisiaj.